14 611 72 72 migdal.sklep@gmail.com

Oferta

Podtytuł z większą ilością informacji

PRINS Wtrysk gazu w fazie ciekłej- V gen

Sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej

Najnowszym sposobem zasilania LPG silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny jest wtrysk ciekłego LPG wprost do komór spalania silnika poprzez wtryskiwacze benzynowe. Rozwiązanie jest genialnie proste, lecz jak się okazało wymagające wielu doświadczeń, aby je dopracować. Prekursorem takiego rozwiązania była holenderska firma Vialle i jej miejscowy konkurent czyli Prins.

W ten sposób narodziły się systemy V lub jak niektórzy mówią VI generacji. Dawkowanie LPG przez wtryskiwacze benzynowe wprost do komór spalania załatwia jednocześnie chłodzenie i oczyszczanie z produktów spalania końcówek wtryskiwaczy, a silnik nie zużywa przy tym nawet grama benzyny. Jednostka napędowa może praktycznie cały czas pracować na gazie. Systemy tego typu nie wymagają podłączenia do układu chłodzenia, są zatem pod tym względem prostsze w montażu. Zasilają silnik LPG niezależnie od temperatury silnika, co oznacza, że jednostka napędowa może być także uruchamiana bezpośrednio na paliwie gazowym.

Systemy bezpośredniego wtrysku LPG wymagają bardziej rozbudowanego sterownika. Podobnie jak w systemach IV generacji do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny sterownik musi zapewniać emulację właściwego sygnału ciśnienia paliwa, ponieważ, z uwagi na właściwości fizyczne LPG, jego wartość w układzie wysokiego ciśnienia jest większa niż na benzynie.

Z uwagi na wykorzystanie wtryskiwaczy benzynowych do dawkowania LPG nie ma konieczności emulacji ich pracy w czasie pracy na gazie. Czas wtrysku jest odczytywany tylko z jednego wtryskiwacza, sygnał ten służy jednocześnie do określenia prędkości obrotowej silnika. Pod względem elektrycznym system jest zatem prostszy w montażu.

Dużo czasu w czasie montażu takiego systemu poświęca się na dostosowanie benzynowego układu zasilania do LPG. Modyfikuje się wysokociśnieniową pompę benzyny (montowaną na głowicy) poprzez zastosowanie teflonowych wkładek w jej wnętrzu. Ograniczają one objętość pompy, stanowiąc jednocześnie jej izolację, co przyczynia się do ograniczenia skłonności ciekłego LPG do odparowania. Pompa otrzymuje także zmodyfikowaną pokrywę z dodatkowym króćcem. Dodatkowo wymienia się niektóre uszczelnienia w układzie benzynowym, aby dostosować go do użycia LPG.

Instalacja bezpośredniego wtrysku LPG jest wyposażona w pompę, podobnie jak inne gazowe układy zasilania ciekłym gazem, która, wytwarzając nadciśnienie, powoduje, że paliwo nie ma tendencji do odparowania w dalszych częściach instalacji. LPG jest dostarczane do, odpowiednio zmodyfikowanej, wysokociśnieniowej części benzynowego układu zasilania. Dostosowana do LPG pompa zwiększa jego ciśnienie do około 150 barów i tak sprężony gaz w stanie ciekłym przepływa do wtryskiwaczy, które dawkują odpowiednio dobrane porcje paliwa wprost do komór spalania.

Instalacje takie są często nazywane VI generacją systemów LPG. Są to jedyne systemy, które zapewniają pracę silnika z bezpośrednim wtryskiem benzyny wyłącznie na LPG. Są one jeszcze dość drogie, zatem zwracają się po nieco dłuższym okresie użytkowania

System Prins Direct LiquiMax-2.0  jest to instalacja  VI generacji czyli ciekły wtrysk gazu LPG do aut z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Jest to nowoczesny i najbardziej zaawansowany technologicznie układ zasilania pojazdów gazem LPG w fazie płynnej. Został opracowany specjalnie dla silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Paliwo pod ciśnieniem 20-200 Bar jest wtryskiwane bezpośrednio do cylindra (a nie w kolektor dolotowy). Instalacja ta wykorzystuje fabryczne układ paliwowy auta w celu zasilania gazem LPG.  Gaz dostaje się do komór spalania za pośrednictwem fabrycznych wtryskiwaczy benzynowych, po uprzednim przedostaniu się przez lekko zmodyfikowaną, również fabryczną pompę wysokociśnieniową. Dzięki temu ingerencja związana z montażem systemu nie jest aż tak duża jak przypadku starszej generacji instalacji LPG dostarczających gaz w fazie lotnej. Sterowanie silnikiem jest w pełni kontrolowane przez oryginalny, benzynowy sterownik samochodu. Direct Liqui Max 2.0 wykorzystuje do maksimum oryginalne komponenty i oprogramowanie sterujące pracą układu paliwowego, a jego „inwazyjność” ogranicza się w zasadzie do montażu urządzenia otwierającego dopływ benzyny lub LPG, według woli kierowcy.
Jak każda instalacja gazowa, także Direct LiquiMax 2.0 stanowi układ typu master/slave, czyli jest podporządkowany sterownikowi benzynowemu i generowanym przezeń sygnałom sterującym pracą wtryskiwaczy. Rola sterownika gazowego (AFC-2) polega na przeliczaniu tych sygnałów w taki sposób, by dostosować czas otwarcia wtryskiwaczy oraz wydajność pompy wysokociśnieniowej do specyfiki innego paliwa (LPG).
System LPG Prins Direct LiquiMax 2.0 to rozwiązanie dedykowane. Oznacza to że do każdego modelu silnika przeznaczony jest odpowiednio skompletowany i skonfigurowany zestaw, z oprogramowaniem dopasowanym do strategii i charakterystyki pracy konkretnej jednostki napędowej. Ścisła dedykacja pod konkretny model auta i typ silnika zapewnia bezawaryjność i wysoką kulturę pracy. Również komponenty instalacji DLM 2.0 są dedykowane pod konkretny model auta. Są to np. zbiornik LPG , uchwyty czy wiązki kabli. Rozwiązania technologiczne instalacji LPG DLM 2.0 doceniły koncerny motoryzacyjne wprowadzając je do swojej oferty jako instancje fabryczne np. firmy Kia i Hyundai w Niemczech.

Najważniejsze cechy instalacji DLM 2.0 to:

  • brak potrzeby używania benzyny (nie tylko nie ma dotrysków podczas pracy w trybie LPG, ale wręcz silnik może pracować na gazie zawsze, począwszy od momentu rozruchu),
  • brak ingerencji w układ chłodzenia – instalacje VI generacji nie potrzebują reduktorów i parowników (gaz jest odparowywany samoistnie dopiero w komorze spalania),
  • brak wtryskiwaczy LPG (używane są benzynowe),
  • wykorzystywanie fabrycznych, benzynowych wysokociśnieniowych pomp paliwa,
  • dodatkowe własne pompy LPG i benzyny,
  • sterowanie wtryskiwaczami jest w pełni kontrolowane na podstawie sygnałów oryginalnego sterownika benzynowego
  • instalacja nie wymaga okresowej regulacji
  • instalacja jest bezobsługowa
  • instalacja jest ściśle dedykowana pod konkretny model auta i typ silnika
  • system nie jest wrażliwy na czynniki zewnętrzne takie jak: wilgotność, temperatura, ciśnienie
  • lepsze odparowanie i mieszanie się gazu z powietrzem w przeciwieństwie do benzyny powoduje że nie dochodzi do spłukiwania filmu olejowego z ścian cylindra co dodatkowo przedłuża żywotność silnika
  • pomiary na hamowni   wykazują wzrost mocy o ok. 2%
  • uruchamianie silnika na LPG powoduje oszczędności już przy starcie ponieważ eliminuje potrzebę pracy silnika na benzynie w początkowym okresie pracy silnika jak to ma miejsce w instalacjach LPG starszego typu
  • w samochodach firmowych często uruchamianych np. poruszających się po          mieście, uruchamianie silnika na LPG przynosi także oszczędnośći na krótkich odcinkach
  • bezobsługowość czyli brak konieczności cyklicznych wizyt w serwisie w celu wymiany filtrów, regeneracji parownika, regulacji instalacji, wymiany wtryskiwaczy gazowych itp. a co za tym idzie ponoszenia dodatkowych kosztów i strat czasu, szczególnie istotne jest to w przypadku aut firmowych dla których tak ważne są koszty eksploatacji
  • największym kosztem eksploatacji jest paliwo, dzięki instalacji LPG możliwe jest znaczne zaoszczędzenie ogromnych kwot

 Dodatkowe informacje:

  • Programowany przełącznik LED można dopasować do koloru deski rozdzielczej
  • Wszechstronne funkcje diagnostyczne.
    Oprogramowanie diagnostyczne podzielone jest na bazowe i zaawansowane.
  • Zapamiętywanie błędów poprzez system pozwala na szybkie diagnozowanie i rozwiązywanie problemów
  • Modułowe okablowanie typu Plug & Play jest rozdzielone na bazowe i obsługujące wtryskiwacze
  • Nowoczesny 32 Bitowy komputer zapewnia współprace z systemami OEM
  • Obsługa tym samym interfejsem diagnostycznym co inne systemy Prins
  • Wyświetlanie ilości gazu w zbiorniku, widoczne jest także podczas zasilania benzynowego

Cena: 4cyl od 9500zł

Wstępna wycena może odbyć się telefonicznie, ale potrzebujemy kilku informacji na temat samochodu:

– marka i model

– pojemność i moc [kw]

– rok produkcji

– kod silnika

– kod sterownika benzyny

– rodzaj skrzyni biegów   

Źródło: www.gazeo.pl, www.prinsautogaz.pl