Sekwencyjny wtrysk gazu- IV gen
Sekwencyjny wtrysk gazu- IV gen
Kiedy stosujemy sekwencyjny wtrysk gazu?
Instalacja IV generacji tzw. sekwencyjny wtrysk gazu przeznaczona jest do samochodów wyposażonych w wielopunktowy wtrysk benzyny z system diagnostyki – EOBD lub OBDII. To nowoczesna konstrukcja, w której wyeliminowano różnice w dynamice i mocy silnika zasilanego gazem i benzyną. W układzie tego typu wtryskiwacz gazu działa bardzo podobnie do wtryskiwacza benzyny. Z reduktora – parownika gaz doprowadzony jest do wtryskiwaczy zamontowanych na dolocie kolektora ssącego każdego cylindra. Komputer oblicza moment otwierania wtryskiwacza i czas trwania wtrysku dla każdego cylindra osobno. Dzięki temu niemal całkowicie wyeliminowana zostaje różnica w osiągach i dynamice silnika po przełączeniu zasilania na gaz, samochód uzyskuje znakomitą charakterystykę jezdną. Korzyści:
- brak odczuwalnej różnicy pomiędzy zasilaniem gazowym i benzynowym;
- pełna integracja z benzynowym systemem zasilania bez potrzeby stosowania emulatorów (sterowanie wtryskiwaczami gazowymi odbywa się na podstawie sygnałów sterujących wtryskiwaczami benzynowymi);
- nie ma ryzyka cofnięcia się płomienia w układzie dolotowym (możliwość bezpiecznego stosowania w samochodach wyposażonych w plastikowe kolektory ssące);
- niska emisja szkodliwych dla zdrowia składników spalin (bezproblemowe spełnienie wymagań norm Euro 3 i Euro 4);
- automatycznie przejście z zasilania benzynowego na gazowe (po osiągnięciu odpowiedniej temperatury i obrotów silnika);
- oraz automatyczny powrót na zasilnie benzynowe w przypadku braku gazu.