14 611 72 72 migdal.sklep@gmail.com

Vialle wtrysk gazu w fazie ciekłej

Podtytuł z większą ilością informacji

Instalacja 5 generacji przeznaczona do silników z wtryskiem pośrednim.

Vialle, holenderski producent instalacji do zasilania pojazdów gazem, jest znaną w całym świecie firmą wiodącą prym w instalacjach LPG. Po latach badań i testów, Vialle stworzyło system wtrysku gazu o parametrach porównywalnych z najlepszymi rozwiązaniami wtrysku benzyny. System LPI może zostać zaadaptowany do wszystkich nowoczesnych silników z wtryskiem paliwa, oraz jest jedynym systemem który można zastosować do silników z turbo doładowaniem i przystosowanych do pracy na mieszance ubogiej. Jednocześnie nie powoduje on obniżenia osiągów samochodu.

W tej nowej technologii gaz płynny nie jest już odparowywany, lecz wtryskiwany w fazie ciekłej do kolektora dolotowego silnika. Efekt chłodzący rozprężanego gazu daje w efekcie wyższy stopień napełnienia cylindrów, a co za tym idzie wzrost mocy silnika. Nie jest to jedyny element odróżniający LPI od systemów niższych generacji. Zastosowano tu nowatorską strategię sterowania wtryskiem gazu. Wtryskiwacze gazowe LPI są zarządzane przez system sterowania wtryskiem benzyny samochodu. Metoda ta jest bardzo naturalna dla silnika oraz wykorzystuje wszystkie elementy technologii przewidziane przez producenta pojazdu. Wszystkie parametry pracy silnika są zachowane a samochód jest bardziej przyjazny dla środowiska.

O systemach 5 generacji powszechnie uważa się, że nie potrzebują układów lubryfikacji gniazd zaworowych, ponieważ rozprężanie LPG bezpośrednio w kolektorze dolotowym skutecznie obniża temperaturę w rejonie głowicy silnika. Jest jeszcze jedna korzyść, zawarte w paliwie gazowym frakcje olejowe, które w układach wtrysku gazu odparowanego odkładałyby się w postaci mazutu (smoły pogazowej) w reduktorze i wtryskiwaczach, tutaj dostają się razem z gazem do cylindrów, gdzie po spaleniu tworzą osadzające się na powierzchni grzybków zaworów i gniazd związki ochronne. Efekt intercoolera wywoływany przez rozprężany w kolektorze gaz, pochłaniający ciepło z otoczenia i schładzający powietrze zasysane do silnika to znana od dawna zaleta systemów wtrysku gazu w fazie ciekłej, nieobca także układowi LiquidSi.

VIALLE LiquidSI w porównaniu do instalacji sekwencynego wtrysku gazu w fazie lotnej:

– nie traci mocy (a w niektórych momentach obrotowych nawet zyskuje),

– nie wymaga stosowania urządzeń lubryfikujących do aut które mogą mieć problemy z wypalaniem gniazd zaworowych,
– nie ingeruje w układ chłodzenia auta- brak reduktora
– nie jest wrażliwa na czynniki zewnętrzne tj.: wilgotność, temperatura, ciśnienie.

Z czego składa się Instalacja LiquidSi ?

Konstrukcja instalacji LiquidSi  jest bardzo prosta i w zasadzie nie odbiega konstrukcyjnie od wielopunktowego wtrysku benzyny.  Główne elementy tej instalacji to :

  • Zbiornik na ciekły gaz propan butan. W najnowszej generacji jest on standardowy – taki sam jak w przypadku innych instalacji LPG
  • Pompa – umiejscowiona w zbiorniku wytwarza odpowiednie ciśnienie potrzebne do transportu gazu do wtryskiwaczy. W chwili obecnej trwałość tego podzespołu jest na poziomie elementów stosowanych w układach wtrysku benzyny i nie wymagają już okresowych regeneracji ani uzupełniania oleju. Pompa jest dodatkowo zabezpieczona dożywotnim filtrem znajdującym się na części pobierającej gaz.
  • Wtryskiwacze Vialle – solidne elementy o żywotności porównywalnej, a czasem nawet wyższej od tych stosowanych w popularnych pojazdach z zasilaniem benzynowym -precyzyjnie dawkują gaz LPG. Elementy te dobiera się do mocy silnika przypadającej na cylinder. W ofercie są elementy obsługujące do 35 kW mocy przypadającej na jeden cylinder.
  • Sterownik Vialle – wysokiej jakości jednostka odporna na warunki atmosferyczne  mogąca obsłużyć 3,4,5,6 i 8 cylindrów
  • Przewody i elementy łączące – zastosowanie standardowych elementów pozwoliło obniżyć cenę oraz uzyskać homologacje również na kraje Europy Zachodniej – dzięki temu nie ma problemów w tych krajach z badaniem technicznym.
  • Filtr zewnętrzny z wkładem ceramicznym  – wkręcany na wlew podczas tankowania zapobiega dostawaniu się zanieczyszczeń stałych i niektórych frakcji płynnych do zbiornika. Element ten podlega okresowemu czyszczeniu (15 tyś km), które jest standardowo wykonywane w naszym serwisie podczas przeglądu. W razie zanieczyszczenia substancjami smolistymi wkład filtra podlega wymianie – jest to ułamek ceny całego elementu. Stosowanie filtra skutecznie wydłuża  okres eksploatacji pompy.